Kinderworkshop; ‘ Snap jij mij, Snap ik jou?’

Super gave workshop voor kinderen die een hondenvriendje in huis hebben!

  • Wil jij ook dat je kinderen zelf leren nadenken en situaties leren herkennen, waarbij jouw hond te druk, chagrijnig of zelfs boos om zou kunnen worden?
  • Zou je ze graag willen leren, hoe ze dat soort situaties kunnen voorkomen, zodat én je hond én je kinderen zich veilig en gelukkig kunnen voelen in elkaars aanwezigheid?
  • Zodat jij als ouder (en duizendpoot), meer rust krijgt hierdoor?

Geef je kind dan op voor de super gave 4- daagse kinderworkshop: ‘Snap jij mij, Snap ik jou?’.

In vier afzonderlijke dagen, gaan we aan de slag in kleine vertrouwde groepjes van maximaal vijf kinderen, in de leeftijd variërend van 5 – 11 jaar. De kinderen leren geheel zelfstandig (zonder goedbedoelde, maar ongevraagde adviezen of invloed van paps of mams) wat ze beter wel en niet kunnen doen. Doordat paps en mams er niet bij zijn, zijn kinderen opener en zullen ze eerder de werkelijke situaties thuis (en wat ze soms doen met of voor de hond zonder dat paps of mams dat ziet) omschrijven. De input van de kinderen is essentieel en het nadenken daarover zorgt dat de nieuwe informatie goed beklijft.

Het programma ziet er als volgt uit:

Vier trainings- woensdagmiddagen van vijf kwartier, inclusief pauze met drinken en lekkers.

Er worden stukjes van de training gefilmd die gedeeld worden in een speciale ‘ouder- WhatsApp groep’, om jou als ouder bij de trainingsdagen te betrekken en te laten zien hoe je zoon of dochter het doet

Wekelijks wordt er honden- huiswerk opgegeven, die jij als ouder met je kind samen gaat maken in het aangeleverde werkboek

Als afsluiter, krijg jij een persoonlijk telefonisch oudermoment van 30 minuten na de 4e lesdag en krijgt je kind tevens een certificaat en presentje voor het harde werk wat geleverd is

Kosten:

Deze vier- daagse workshop kost € 167,50. Bij een tweede of derde kind, krijg je een korting van 25%.

Locatie: Babberich

Let op!: De workshop is zonder hond en zonder aanwezigheid van de ouders, tenzij anders samen afgesproken.

Wat ouders van de workshop vonden

  • De successen zijn dat het nu makkelijker te verwoorden is. Bijvoorbeeld ‘welke pet was dat?’ Als zich een situatie voordoet kunnen we er echt over communiceren omdat de lichaamstaal van de hond begrepen wordt door Kees. Er zijn door de workshop meer mogelijkheden om ‘iets’ te doen met Jip. Kees wordt zelf meer gestimuleerd om duidelijker te spreken. Dat is een groot gewin. Door de huiswerkopdrachten zijn situaties heel duidelijk geworden; ja-gevoel, nee-gevoel en twijfel. Dat wordt ons ouders geregeld om de oren gegooid, op de goede manier; ‘nee mam/pap zó krijgt Jip een twijfelgevoel en dat is niet goed’ zegt Kees.
    Wendy Hoveling, Didam
    Zoon Kees (11)
  • Maegan heeft het super gehad !! Mijn complimenten over hoe je deze cursus hebt gegeven. Maegan voelt zich veel vrijer in de omgang met Diva dat is echt heerlijk om te zien. Ook corrigeert ze ons of andere mensen in de omgang met haar. Ze legt uit wat we volgens haar niet goed doen en hoe het dan volgens haar wel zou moeten. Ze is echt super goed vooruit gegaan want ze was eerst echt bang voor haar als ze wat drukker deed. Ik kan echt iedereen die kinderen heeft deze cursus aanraden het is een fijn gevoel om te zien en te weten dat je kind je hond kan begrijpen en er vooral op een goede manier mee overweg kan gaan. Je kunt wel alleen je hond op cursus doen om te zorgen dat deze goed luistert maar dat je kind bewust is van je hond en hoe je daarmee om moet gaan is net zo belangrijk!
    Natascha van der Schilden, Zevenaar
    Maegan (10)
  • Mijn kinderen hebben erg veel plezier gehad aan de workshop. Ze zijn op een speelse manier bewuster geworden van wat een hond voelt en wat wel en niet kan. Iedere woensdag middag was het weer ruim een uur feest met een educatief karakter
    Wendy Leenders, Duiven
    Dochters Evy (9) en Kyra (11)
  • Ik vind het een groot pluspunt dat de meiden ook andere mensen weten te “analyseren” in hun gedrag naar dieren toe. Als ze dingen op tv zien, dingen op de radio horen of op straat/thuis zien dan valt het ze op dan sommige dingen niet handig zijn, niet “mogen” en je het eigenlijk beter anders kan doen. Het andere grote voordeel vind ik dat ik de meiden ( vooral de kleinste van mij ) met regelmaat kan wijzen op de “foute” kleur pet die ze op heeft in haar benadering naar Rover toe. Dan snapt ze meteen wel wat ik bedoel zonder dat ik eerst een hele pleidooi moet houden over wat goed en fout is en wat het met Rover kan doen.
    Judith van Wely, Zevenaar
    Dochters Julia (7) en Joënna (5)
  • De eerste les, toch wel een beetje spannend, viel qua spanning reuze mee! Ze kwamen enthousiast naar buiten en vroegen hoe vaak ze nog mochten! Een gepersonaliseerde rugzak, werkmap, beker en potje met wat lekkers, werkten daar ook zeker aan mee. Wat een feest. Toneelspelen, nooit gedacht dat mijn kinderen, altijd erg verlegen, daar aan mee zouden doen, maar het is Elisa gelukt om ze uit hun schulp te laten kruipen en grenzen te verleggen! Vooral door ze zichzelf te laten zijn, hun eigen tempo te laten volgen en ze in hun waarde te laten! Wat waren ze trots en wat wisten ze na iedere les goed te vertellen waar onze hond wel of niet blij van wordt en wat je dan moet doen, of juist niet. Het heeft ons gebracht dat de kinderen, hoe jong ze ook nog zijn, veel beter snappen dat, hoe lief onze hond ook is, ze echt niet alles leuk of fijn vindt, ook al moppert ze niet! Het was een succes! Elisa bedankt!
    Annemarie Jansen, Didam
    Zoon Delano (8) en dochter Yaelle (5)